برند آیفون، هرساله با طراحی گوشی‌های بی‌نظیر خود مردم را شگفت‌زده می‌کند. یکی از گوشی‌های آیفون، آیفون 15 است که در اواخر شهریور ماه سال 1402 وارد بازار شد و به فروش رسید. گوشی‌های آیفون سری 15 دارای مشخصات و ویژگی‌های زیادی هستند که به‌صورت مفید و مختصر در این مقاله به آنها اشاره شده است.

این گوشی‌ها در 4 مدل آیفون ساده، آیفون پلاس، آیفون پرو و همچنین آیفون پرومکس در بازار عرضه شده‌اند. در ادامه مطلب با ویژگی‌ها و مشخصات این تلفن همراه خارق‌العاده بیشتر آشنا می‌شویم.

مشخصات آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

در این بخش ویژگی و مشخصات هر کدام از مدل‌های آیفون 15 را معرفی و با هم مقایسه کرده‌ایم. گوشی‌های آیفون مخصوصا سری 15 آن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برخوردار است و همین مشخصات باعث شده که محبوبیت ویژه‌ای در میان مخاطبین داشته باشد. از لحاظ ظاهری، آیفون 15 ابعاد کوچکتری نسبت یه آیفون 15 پلاس دارد. این مدل گوشی‌ها از لحاظ ظاهر نسبت به سایر مدل‌ها تغییر آنچنانی نکرده‌اند اما از نظر کاربردی نسبت به سایر سری‌های آیفون، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که گوشه‌های کناری آنها انحنای بسیار کمی دارد و استفاده و کار کردن را آسان‌تر کرده است.

مشخصات آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرومکس

آیفون در طراحی سری جدید گوشی‌های خود سعی کرده است تلفن‌های همراه کامل‌تری را وارد بازار کند. با توجه به این موضوع، در سری جدید گوشی‌های پرو و پرومکس آن جنس تیتانیوم استفاده شده که بسیار مقاوم بوده و در عین مقاوم بودن از وزن کمی نیز برخوردار هستند.

در سری‌های قبلی جنس استفاده شده نوعی فولاد بود که بسیار قوی و ضد زنگ و ضربه محسوب می‌شد اما همین فولاد موجب بالا رفتن وزن گوشی نسبت به سری‌های جدید شده است. مدل‌های پرو و پرومکس این گوشی‌ها نیز لبه‌های نسبتا منحنی دارد که باعث شده استفاده از آن‌ها راحت‌تر شود.

یکی دیگر از تغییرات فوق العاده ی این سری گوشی های ایفون 15 ظاهر مات و شیک آنها است که بخاطر استفاده از تیتانیوم در ساخت آنها، ظاهری مات دارد و دیگر براق نیست. همین امر باعث شده که این گوشی‌ها نسبت به سایر سری‌های گوشی آیفون کمتر کثیف شوند. اپل در نسخه‌های پرو گوشی‌های خود، حاشیه بسیار کمتری را به اطراف صفحه نمایش خود اختصاص داده که این موضوع باعث چند برابر شدن زیبایی ظاهری این گوشی‌ها شده است.

معرفی آیفون 15

معرفی آیفون 15

ویژگی دیگر گوشی‌های آیفون، دارا بودن دکمه بی‌صدا در کنار دکمه‌های خاموش، روشن، کم و زیاد کردن صدای گوشی است که این دکمه Action Button نام دارد. نکته بسیار جالب درباره این دکمه این است که تنها کاربرد آن، بی صدا کردن گوشی نیست، بلکه می‌توان از آن به‌عنوان میان‌بر برای استفاده راحت تر از دوربین گوشی، چراغ قوه و برنامه‌های خاص که توسط خودتان انتخاب می‌شود استفاده کرد.

مشخصات و بررسی ظرفیت باطری آیفون‌های سری 15

در ادامه این مقاله به بررسی ظرفیت گوشی آیفون سری 15 پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه ذکر خواهیم کرد. گوشی‌های آیفون در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و این موضوع به‌خاطر بروز بودن، زیبایی و شیک بودن، ظرفیت بیشتر باطری و همچنین کاربرد‌های بسیار زیادی که از آن برخوردارند است.

سری‌های قبلی گوشی‌های اپل ظرفیتی حدود 3279 داشتند که در نسل جدید این گوشی‌ها به 3348 تبدیل شده است و همین موضوع باعث شد تا طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

بررسی و مشخصات دوربین های گوشی سری 15 آیفون

دوربین گوشی آیفون 15 نیز از قابلیت بیشتری نسبت به سری‌های قبل برخوردار است. این سری گوشی‌ها در مدل‌های مدل ساده و همچنین پلاس، دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند که به لطف سنسور جدید استفاده شده در دوربین آن‌ها عکس با رزولوشن بالاتر و کیفیت چند برابر گرفته و ثبت خواهد شد.

همین امر باعث زوم کردن با کیفیت بالا‌تری شده است؛ در سری‌های قبلی زمانی که برای عکاسی زوم می‌کردیم با کاهش کیفیت و همچنین تار شدن سوژه مواجه می‌شدیم ولی حالا طراحی بی‌نظیر و قدرت بالای لنز دوربین، باعث شده که بتوانیم تا 2 برابر بدون کمترین کاهش کیفیت و تاری اجسام زوم کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها را ثبت کنیم.

دوربین‌های مدل آیفون و آیفون پلاس در سری 15 دارای مشخصات یکسانی می‌باشند اما در مدل‌های پرو و پرومکس این گونه نبوده و دوربین مدل پرومکس چند گام از مدل پرو جلو تر بوده است. با توجه به مشخصات و جزئیات بسیار زیاد دوربین‌های جدید به‌کار رفته در طراحی این گوشی‌ها، می‌توان گفت آیفون‌های سری 15 پرو و پرومکس می‌توانند ویدئوهایی چند بعدی را گرفته و ثبت کنند. در نظر داشته باشید که دوربین‌های این مدل گوشی‌ها جزئیات بسیار ریز تر و فوق‌العاده کاریردی‌تر دارند.

رنگ‌بندی گوشی‌های آیفون 15

این نوع گوشی در ۴ مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرومکس در رنگبندی متفاوتی طراحی و ساخته شده‌اند. دو مدل اول گوشی‌های آیفون در رنگ‌بندی مشکی، سبز، آبی، صورتی و زرد طراحی و وارد بازار شده‌اند. اما در مورد گوشی آیفون در مدل پرو و همچنین پرو مکس رنگ‌بندی متفاوت‌تر و البته محدودتر محدود تر بوده که می‌توان گفت با توجه به تیتانیوم استفاده شده در آن، به 4 رنگ تیتانیوم طبیعی، آبی، مشکی و همچنین سفید طراحی شده است. این رنگ‌بندی خاص باعث شده که گوشی‌های زیبا و جذاب آیفون علاوه بر محیط کاربری شگفت‌انگیز، از ظاهری شکیل و زیبا نیز بهره‌مند شوند.

سخن پایانی

گوشی‌های آیفون 15 با رنگ‌بندی متفاوت و قیمت‌های مختلف وارد بازار شده‌اند که رنج قیمتی این دستگاه زیبا و منحصربه‌فرد از آیفون ساده، پلاس، پرو و پرومکس به ترتیب قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. همانطور که مطالعه فرمودید در این مقاله سعی کردیم به معرفی گوشی آیفون سری 15 و مدل‌های مختلف آن بپردازیم و از ویژگی‌ها و تفاوت این مدل با سایر تولیدات شرکت اپل مطالبی را ذکر کردیم.

این دستگاه ویژه یک سیستم بسیار هوشمند و خارق‌العاده است که توانسته نیاز مصرف‌کننده را برآورده کند و با طراحی زیبا و رنگ‌بندی متنوع تمام سابقه‌ها را پوشش داده است. اگر قصد خرید یک گوشی منحصربه‌فرد و ایده‌آل را دارید و سری 15 آیفون را انتخاب کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به سایت سلام جانبی و دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این گوشی از یک خرید هوشمندانه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.