در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه پرچمدار سامسونگ و شیائومی بپردازیم و ببینیم که امسال کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند. گوشی‌های Samsung s22 و Xiaomi 12 پرچمداران این شرکت‌های معروف هستند که حضور پررنگی در سطح بازار جهانی دارند.

معمولا کاربران قبل از هرگونه خریدی به بررسی امکانات و ویژگی‌های گوشی مد نظر خود می‌پردازند تا آن را از جهت‌های مختلفی ارزیابی نمایند. مواردی مانند رابط کاربری، کیفیت دوربین، صفحه نمایش، سخت افزاری و… برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. همراه ما باشید تا نسبت به این دو گوشی معروف اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

مقایسه صفحه نمایشگر و طراحی پرچمداران شیائومی و سامسونگ

یکی از ویژگی‌های مشترک این دو گوشی کیفیت بالای ساخت و لوکس بودن آن است که هنگام استفاده با گوشی حس پرمیوم به کاربران به خوبی انتقال داده می‌شود. به طور قطعی نمی‌توان گفت که کدام یک از آن‌ها در طراحی برتری دارند چرا که این موضوع به سلیقه کاربر نیز برمی‌گردد. لازم به ذکر است این سری از گوشی‌های سامسونگ دارای فناوری IP68 بوده که به نوعی بالاترین گواهی ضد آب است، در حالی که میزان درصد پرچمدار شیائومی کاملا شفاف نبوده و ابهاماتی دارد.

مقایسه صفحه‌های نمایشگر

درباره صفحه نمایشگر باید به شما بگوییم که این دو گوشی مجهز به بروزترین پنل‌هایی هستند که برای گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافی است چند دقیقه با آن‌ها کار کنید تا میزان روان بودن و کیفیت آن را به خوبی درک کنید که در این باره هر دوی آن‌ها عملکرد خوبی داشته‌و قطعاً نظر شما را جلب خواهد کرد.

اگر شما جز آن دسته از کاربرانی هستید که سختگیرانه‌تر عمل می‌کنند و به جزئیات دقت بیشتری دارند، شاید پنل Dynamic AMOLED 2X پرچمدار سامسونگ که همچنین از گوریلا گلس ویکتس پلاس نیز بهره می‌برد توجه شما را بیشتر جلب کند.

مشخصات Galaxy S22 و Xiaomi 12

پرچمدار شیائومی از پردازنده snapdragon 8Gen1 بهره می‌برد اما گوشی سامسونگ دارای پردازنده Exynos 2200 است. میزان رفرش ریت هر دو گوشی ۱۲۰ هرتز بوده همچنین باتری پرچمدار سامسونگ ۳۷۰۰ میلی آمپر با قابلیت فست شارژ ۲۵ واتی است. در حالی که این سری از گوشی‌های شیائومی دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با فست شارژ ۶۷ واتی است که در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین‌های این دو گوشی نیز هر دوی آن‌ها سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی هستند که از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند.

بررسی سخت افزاری و میزان پردازش

بخش سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند و همچنین قدرت پردازش آن‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از خرید بررسی شود. در این دو گوشی پرچمدار ما شاهد پردازنده‌های snapdragon 8Gen1 و Exynos 2200 هستیم. اگر این سری از اگزینوس را نسبت به نسخه‌های قبلی بررسی کنیم پیشرفت قابل توجهی را متوجه خواهیم شد در حالی که پردازنده اسنپ‌دراگون در بحث دیرتر داغ شدن و عملکرد؛ گزینه بهتری است.

با این وجود این دو تراشه به قدری قدرتمند هستند که به روز‌‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های حال حاضر دنیا نمی‌توانند ایرادی از آن‌ها پیدا کنند و شما می‌توانید با این دو گوشی همانند گیمرهای حرفه‌ای بازی کنید.

دوربین‌های سامسونگ و شیائومی

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم این دو پرچمدار از سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند که تقریباً ترکیبی مشابه یکدیگر دارند. اما لازم به ذکر است که تفاوت‌هایی در کیفیت لنزها و همچنین ویژگی‌های آن‌ها مشاهده می‌شود. در بررسی لنزهای اصلی این نکته را متوجه خواهید شد که کنتراست و شارپنس گوشی Galaxy S22 کمی با کیفیت‌تر از شیائومی است.

در حالی که در آزمایش‌های فلک شیپ و همچنین دگزومارک پرچمدار شیائومی رتبه بهتری کسب کرده که نباید این مورد را نادیده گرفت. همچنین شما می‌توانید با این گوشی‌ها به صورت 8k فیلمبرداری کنید و پس از انجام این کار نتایج خلق شده شما را حیرت زده خواهد کرد. به طور کلی نقاط قوت این دو پرچمدار درباره تصویربرداری و کیفیت شباهت‌های زیادی را یافت می‌کنید و فقط در کیفیت لنزها و قابلیت‌ها تفاوت‌هایی را متوجه می‌شوید.

قدرت باتری

درباره باتری اکثر کاربران می‌دارند که شیائومی در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و کمتر برندی می‌تواند بهتر از آن عمل کند. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف گوشی‌های سامسونگ وجود باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری بوده که از فست شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد و این مورد برای یک پرچمدار زیاد خوشایند نیست.

با این وجود گوشی شیائومی در این عرصه بسیار بهتر عمل کرده و مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با فست شارژ ۶۷ واتی است که در عرض ۳۹ دقیقه می‌توانید گوشی خود را فول شارژ کنید. در نتیجه مقایسه پرچمدار سامسونگ و شیائومی متوجه می‌شویم که هر دوی آن‌ها تا حد زیادی در یک سطح هستند و شاید قیمت مناسب شیائومی توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. همچنین سامسونگ در عرصه‌های قابل توجهی نسبت به شیائومی بهتر عمل کرده و رقابت تنگاتنگی را پیش می‌برند.

کلام آخر

می‌دانیم که برند شیائومی و سامسونگ هر دوی آن‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند و این دو برند در سطح جهانی عملکرد بسیار  مناسبی داشته‌اند. پرچمدار سامسونگ و شیائومی یعنی Galaxy s22 و Xiaomi 12 امروزه با قابلیت‌های منحصر به فرد خود در عرصه جهانی جولان می‌دهند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این مقاله امکانات و ویژگی‌های این دو پرچمدار را با یکدیگر بررسی کردیم که در برخی زمینه‌ها شیائومی و در برخی دیگر سامسونگ بهتر عمل کرده است. در نتیجه به صورت قطعی نمی‌توان گفت که کدام یک از آن‌ها برتری دارند و تا حد زیادی سلیقه کاربر نیز اهمیت دارد. به طور کلی شما می‌توانید با مراجعه به سایت سلام جانبی اطلاعات مفیدی درباره این برندها کسب کنید و از جدیدترین محصولات با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.